دسته‌بندی نشده

معرفی انواع کفش مردانه+کاربرد آن‌ها

معرفی انواع کفش مردانه

کفش به‌عنوان یکی از المان‌های پراهمیت در صنعت مد و فشن، جایگاه ویژه‌ای در استایل افراد دارد و روانشناسان بر این باور هستند که شخصیت افراد را می‌توان بر اساس کفش آن‌ها ارزیابی کرد. این نشان‌دهنده اهمیت کفش و مدلی است که فرد انتخاب می‌کند. ازاین‌رو، این مقاله را به معرفی انواع کفش مردانه اختصاص داده‌ایم تا آقایان خوش‌تیپ راحت‌تر بتوانند با انواع کفش و کاربرد آن آشنا شوند.

معرفی انواع کفش مردانه

آقایانی که به استایل خود اهمیت زیادی می‌دهند همواره به دنبال انتخاب بهترین کفش هستند و به دنبال جدیدترین مدل‌هایی که در بازار ارائه می‌شوند هستند. امروزه به لطف صنعت مد و فشن شاهد مدل‌ها و رنگ‌های متنوعی از کفش‌ها هستیم که همین امر کمک می‌کند افراد با سلیقه‌های مختلف، بتوانند انتخاب خوبی داشته باشند. کفش‌های مردانه در انواع رسمی و غیررسمی وجود دارند، در این قسمت به معرفی و بیان انواع کفش مردانه می‌پردازیم.

1. کفش اسپورت مردانه

در اولین بخش از معرفی انواع کفش مردانه سراغ کفش‌های اسپورت می‌رویم. کفش اسپورت مردانه یکی از رایج‌ترین انواع کفش است که در میان آقایان محبوبیت زیادی دارد و در رده کفش‌های غیررسمی قرار می‌گیرند. این کفش‌ها برای استفاده روزمره، پیاده‌روی و ورزش مناسب هستند و به‌خوبی از پا پشتیبانی می‌کنند. کفش‌های اسپورت نیز در انواع مختلفی طراحی می‌شوند که هرکدام کاربردهای متفاوتی دارد و بهتر است با توجه به نیازتان آن‌ها را انتخاب کنید.

کفش‌های اسپورت که طراحی استانداردی دارند، دارای لژ هستند و در نمونه‌هایی مانند کفش مخصوص دویدن، پیاده‌روی و کوهنوردی طراحی و ساخته می‌شوند که هرکدام دارای کفی‌های مخصوص است و با توجه به پشتیبانی موردنیاز پا، از مواد مخصوصی در ساختشان بهره گرفته‌شده است. بهتر است کفش مخصوص فعالیت موردنظرتان را انتخاب کنید تا بیش‌ترین میزان راحتی را به همراه داشته باشد و کمترین آسیب را به بدن خود وارد کنید.

2. معرفی انواع کفش مردانه؛ بوت

بوت ها یکی از انواع کفش مردانه هستند که به‌راحتی سبک و استایل آقایان را منحصربه‌فرد جلوه می‌دهند. این کفش‌ها ساق پا و قوزک پا را پوشش می‌دهند و در مدل‌های مختلفی طراحی و ساخته می‌شوند. بوت ها همیشه انتخاب آقایان خوش‌تیپ بوده‌اند به همین دلیل آن‌ها را در لیست معرفی انواع کفش مردانه قرار داده‌ایم.

با توجه به استقبال زیادی که از بوت ها شده است طراحان کفش اقدام به تولید مدل‌ها و سبک‌های مختلفی از بوت ها با جنس‌های متفاوت کرده‌اند و همین ویژگی به محبوبیت آن‌ها افزوده است و موجب شده است درزمینه های مختلفی کاربرد داشته باشند. بوت ها معمولاً از جنس چرم باکیفیت ساخته می‌شوند و به دلیل استحکام و مقاومت بالایی که دارند، به‌خوبی از پاها در برابر سرما مراقبت می‌کنند و عمر زیادی نیز دارند.

این کفش‌ها از جنس‌های دیگری مانند جیر یا پارچه نیز ساخته می‌شوند که همگی دارای یک عایق داخلی برای جلوگیری از وارد شدن سرما به داخل کفش هستند تا بتوانند پا را گرم نگه‌دارند. ضمن اینکه دارای رویه‌ای مقاوم به سرما و آب نیز هستند. بوت ها با توجه جنس و مدلی که دارند در محیط‌های رسمی و غیررسمی کاربرد دارند.

 بوت های چرمی ظاهری رسمی‌دارند و به همین دلیل به‌خوبی می‌توان در محیط‌های رسمی از آن‌ها استفاده کرد و استایلی شیک و خاص داشت. علاوه بر این، افرادی که در محیط کار به انجام کارهای فیزیکی مشغول هستند و احتیاج به کفش‌های محکم و ماندگار دارند، می‌توانند از انواع بوت استفاده کنند.

3. نیم بوت ها از دیگر کفش‌های محبوب مردانه

در ادامه معرفی انواع کفش مردانه به سراغ نیم بوت ها می‌رویم. نیم بوت ها که در بالای مچ پا قرار می‌گیرند یکی از انواع کفش‌های پرطرفدار در میان آقایان است که مدل‌ها و رنگ‌های متنوعی دارد. تنوع و جذابیت طراحی این کفش‌ها باعث شده است افراد با سلیقه‌های مختلف را به خود جذب کنند.

نیم بوت ها معمولاً از جنس چرم یا جیر ساخته می‌شوند و با توجه به اینکه پاها را گرم نگه می‌دارند، بیشتر در فصل‌های سرد مورداستفاده قرار می‌گیرند. برخی از نیم بوت ها دارای بند، سگک یا زیپ هستند و  با توجه به مدل و جنسی که دارند، ظاهری رسمی و غیررسمی به تیپ افراد می‌بخشند.

یکی از کاربردهای رایج نیم بوت ها برای فعالیت‌هایی است که احتیاج به کفش محکم و مقاوم هست مانند فعالیت‌های خارج از شهر یا فعالیت‌هایی که نیاز به حضور در طبیعت هست. علاوه بر این، برای مسافرت‌های کوتاه‌مدت نیز انتخاب خوبی هستند. ضمن اینکه افراد می‌توانند در محل کار نیز از این کفش‌ها استفاده کنند.

4. معرفی انواع کفش مردانه؛ کفش کالج

در فهرست معرفی انواع کفش مردانه بدون شک کفش‌های کالج جایگاه خاصی دارند چون هم از طراحی زیبا و شیک برخوردارند و هم راحتی‌شان به‌گونه‌ای است که هیچ فرد خوش‌تیپی نمی‌تواند قید آن را بزند. کفش‌های کالج مردانه در عین راحت بودن استایلی رسمی و مناسب برای محیط‌های دانشگاهی و کار دارند و افراد می‌توانند در مراسم‌های مختلف، مصاحبه‌های شغلی و محیط‌های اداری از آن‌ها استفاده کنند. تنوع رنگ و مدل کفش‌های کالج از دیگر دلایل محبوبیت آن‌ها در میان آقایان هست که باعث می شود بتوانند با انواع مختلف تیپ، آن‌ها را ست کنند.

5. کفش طبی مردانه

اگر شغلتان به‌گونه‌ای است که لازم است ساعت‌ها روی پای خود بایستید یا دچار آسییب در ناحیه پا، زانو و کمر خود هستید و دغدغه پیشگیری از آسیب جدی تر را دارید، پیشنهاد ما این است که به کفش‌های طبی فکر کنید. کفش‌های طبی مردانه نمونه‌ای از کفش هستند که به‌طور تخصصی برای راحتی هر چه بیش‌تر پا و مانع از ایجاد آسیب به پا و کمر طراحی‌شده‌اند. به همین دلیل لازم دانستیم که در معرفی انواع کفش مردانه از آن‌ها یاد کنیم.

طراحی کفش‌های مردانه طبی به شیوه‌ای است که کاملاً پاها را پشتیبانی می‌کنند، از مواد بسیار باکیفیت ساخته‌شده‌اند و به‌خوبی از پا مراقبت و حمایت می‌کنند. این کفش‌ها برای پرستاران، پزشکان، کارکنان مراقبت‌های بهداشتی، معلمان و سایر افرادی که احتیاج به مراقبت یا حمایت از پاهایشان دارند، گزینه بسیار مناسبی است.

6. معرفی انواع کفش مردانه؛ کتانی

کفش‌های کتانی نمونه‌ای از کفش‌های غیررسمی و راحتی هستند که معمولاً تا زیر مچ پا مچ پا را پوشش می‌دهند و برای فعالیت ورزشی و سایر فعالیت‌های روزمره مناسب هستند این کفش‌ها را می‌توان با لباس ورزشی یا شلوار جین و تیشرت ست کرد. کفش‌های کتانی در انواع بنددار و چسبی طراحی می‌شوند و معمولاً از جنس کتان هستند به همین دلیل برای فصل‌های گرم گزینه مناسبی هستند.

معرفی انواع کفش مردانه ازنظر پاشنه

این قسمت از مقاله را به معرفی انواع کفش مردانه ازنظر پاشنه اختصاص می‌دهیم. کفش‌های مردانه ازنظر پاشنه در انواع پاشنه مخفی، پاشنه‌دار و لژ دار تقسیم‌بندی می‌شوند. کفش‌های پاشنه مخفی که نام دیگر آن‌ها کفش آسانسور هست، دارای یک سکوی مخفی در پاشنه کفش هستند اما طراحی آن‌ها به‌گونه‌ای است که سکو از بیرون قابل‌مشاهده نیست و مقداری قد فرد را بلندتر نشان می‌دهند. به همین دلیل برای افرادی که تمایل دارند قدبلندتر به نظر برسند مناسب هستند.

کفش‌های پاشنه‌دار، نمونه‌های رایجی هستند که پاشنه آن‌ها قابل‌مشاهده است و برای مناسبت‌های رسمی و غیررسمی استفاده می‌شوند. کفش‌های لژ دار بیش‌تر در نمونه‌های ورزشی دیده می‌شوند که راحتی بیش‌تری برای پا ایجاد می‌کنند.

هرگز قدرت یک کفش را نباید دست‌کم گرفت!

آلن شرمن معتقد است که هرگز قدرت یک کفش را نباید دست‌کم گرفت. علت اصلی این است که کفش‌ها نقش زیادی در استایل افراد و زبان بدن آن‌ها دارد، به همین دلیل در این مقاله با معرفی انواع کفش مردانه سعی کردیم اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار بدهیم که هنگام خرید به مدل، رنگ و جنس کفش‌ها دقت کافی داشته باشید و بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *